Skip to main content

Отображение сетевого контента Отображение сетевого контента

Навигационная цепочка Навигационная цепочка

Отображение сетевого контента Отображение сетевого контента

Отображение сетевого контента Отображение сетевого контента

Wnioski i prośby

W toku rekrutacji na studia kandydaci mogą składać wnioski i prośby w związku ze swoimi zgłoszeniami rekrutacyjnymi. Poniżej znajdziesz listę najczęściej składanych pism w postępowaniu z ich objaśnieniem oraz wzorami stosowanymi w Uniwersytecie Jagiellońskim.

Wniosek o uwzględnienie podwyższonego wyniku matury

kto: Osoby, których wynik egzaminu maturalnego został podwyższony po weryfikacji przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną lub po uwzględnieniu odwołania przez Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego.

termin: 20 września 2024 roku

wzór: wniosek o uwzględnienie podwyższonego wyniku matury

sposób złożenia: Wniosek możesz złożyć na dwa sposoby:

  • osobiście w Welcome Centre UJ (ul. Ingardena 6, wejście od ul. Oleandry 2A) – musisz mieć ze sobą oryginał nowego świadectwa maturalnego lub innego dokumentu potwierdzającego uzyskany wynik. Na miejscu pracownik skseruje Twoje dokumenty i przekaże je osobom odpowiedzialnym za przeliczenie wyniku.
  • mailowo, wysyłając wiadomość na adres: rekrutacja@uj.edu.pl. Do maila należy załączyć skan nowego świadectwa maturalnego lub innego dokumentu potwierdzającego uzyskany wynik oraz opisać, na czym polega zmiana.

    Twoja wiadomość może wyglądać np. tak:

    Szanowni Państwo,

    w związku z ubieganiem się o przyjęcie mnie (mój identyfikator w systemie IRK to: [identyfikator IRK]) na studia [nazwa kierunku, tryb stacjonarny/niestacjonarny, stopień studiów] prowadzone na wydziale [nazwa wydziału] wnoszę o obliczenie nowego wyniku kwalifikacji poprzez uwzględnienie podwyższonego wyniku z egzaminu maturalnego ustalonego na skutek [weryfikacji sumy punktów przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną/ uwzględnienia odwołania przez Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego].

    Zmiana dotyczy wyniku egzaminu maturalnego z przedmiotu(ów): [wypisz przedmioty wraz ze starymi i nowymi wynikami].

    Na potwierdzenie zaistniałej zmiany załączam [załącz skan nowego świadectwa dojrzałości lub innego dokumentu potwierdzającego zmianę wyniku].

    [podpis]

sposób załatwienia sprawy: Na podstawie przesłanych dokumentów sprawdzamy, czy w Twoim koncie IRK znajduje się właściwy wynik z matury, zgodny z nowym świadectwem. Następnie sprawdzamy, czy podwyższony wynik ma wpływ na dokonane przez Ciebie zgłoszenia rekrutacyjne. Jeśli tak, na nowo obliczamy Twój wynik na liście rankingowej. Jeśli nowy wynik pozwoli na zakwalifikowanie Cię do przyjęcia, skontaktujemy się z Tobą i wyznaczymy Ci termin wpisu na studia.

Prośba o przywrócenie terminu wpisu na studia

kto: Osoby, które zostały zakwalifikowane do przyjęcia na studia i wyznaczono im termin wpisu, ale z ważnego powodu nie dokonały go w tym terminie.

termin: Do 7 dni od ustania powodu niedokonania wpisu.

sposób złożenia: Skontaktuj się z Działem Rekrutacji na Studia – Welcome Centre, wysyłając mail na adres rekrutacja@uj.edu.pl.  W wiadomości opisz okoliczności, które uniemożliwiły Ci dokonanie wpisu w terminie. Możesz też załączyć skany dokumentów potwierdzających te okoliczności, np. zaświadczenie lekarskie.

Twoja wiadomość może wyglądać tak:

Szanowni Państwo,

zwracam się z uprzejmą prośbą o przywrócenie terminu wpisu na kierunek [nazwa kierunku, tryb stacjonarny/niestacjonarny, stopień studiów] prowadzony na wydziale [wydział]. Mój identyfikator w systemie IRK to:[numer IRK.]

Nie miałem_am możliwości dokonania wpisu w wyznaczonym terminie z powodu [wpisz uzasadnienie]. Jako potwierdzenie załączam [możesz załączyć dokument potwierdzający opisane okoliczności, np. zaświadczenie lekarskie].

Obecnie mogę już stawić się w sekretariacie w celu dokonania wpisu.
lub
Będę w stanie stawić się w sekretariacie w celu dokonania wpisu [wskaż najwcześniejszy możliwy termin wpisu].

[podpis]

ważne: Pamiętaj, że brak wpisu w terminie określonym w harmonogramie traktowany jest jak rezygnacja, a to oznacza, że zwolnione miejsce mogło zostać zaproponowane osobie z listy rezerwowej. To, czy będzie możliwe wyznaczenie dla Ciebie innego terminu wpisu, będzie zależało od tego, jakie okoliczności uniemożliwiły Ci dokonanie wpisu, ale również od tego, czy na tych studiach są jeszcze dostępne miejsca.

Odpowiedź na wniosek otrzymasz mailowo, a w przypadku przywrócenia terminu wpisu wszystkie niezbędne informacje znajdziesz w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” w systemie IRK.

Wnioskowanie o przywrócenie terminu do wpisu jest możliwe do momentu wygenerowania dla Twojego zgłoszenia w systemie IRK decyzji administracyjnej kończącej postępowanie. Jeśli masz już w koncie taką decyzję, a wyznaczenie dla Ciebie nowego terminu jest uzasadnione, skontaktuj się z nami pod adresem rekrutacja@uj.edu.pl, bo sposób postępowania będzie nieco inny od opisanego.

Wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy („odwołanie”)

kto: Osoby niezadowolone z wyniku rekrutacji, które otrzymały wydaną przez Rektora decyzję administracyjną kończącą postępowanie rekrutacyjne.

termin: Do 14 dni od dnia doręczenia decyzji administracyjnej.

wzór: wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy

sposób złożenia: Wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy możesz złożyć:

  • osobiście na Dzienniku Podawczym Uniwersytetu Jagiellońskiego (31-007 Kraków, ul. Gołębia 24, pokój 11, z dopiskiem: Rekrutacja na studia);
  • osobiście w Welcome Centre UJ (ul. Ingardena 6, wejście od ul. Oleandry 2A);
  • wysyłając na adres Uniwersytet Jagielloński, ul. Gołębia 24 pok. 11, 31-007 Kraków, z dopiskiem: Rekrutacja na studia;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP.

ważne: Decyzja to nie to samo, co informacja „niezakwalifikowany” czy „nieprzyjęty” widoczna w koncie IRK od dnia publikacji wyników. Decyzja administracyjna to oficjalny dokument adresowany do kandydata, wydany przez Rektora, doręczony kandydatowi za potwierdzeniem odbioru (najczęściej za pośrednictwem systemu IRK, chyba że kandydat zawnioskował o doręczenie papierowej decyzji). W tym dokumencie znajduje się uzasadnienie nieprzyjęcia na studia oraz pouczenie informujące o tym, co możesz zrobić, jeśli się z tą decyzją nie zgadzasz. Ze złożeniem wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy należy poczekać do odbioru decyzji – od tego momentu zaczyna bieg termin 14 dni na jego złożenie.

We wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy warto wskazać, z czym się nie zgadzasz lub wskazać naruszenie obowiązujących w uczelni warunków i trybu rekrutacji na studia. Akty prawne określające zasady rekrutacji w Uniwersytecie Jagiellońskim dostępne są na naszej stronie internetowej.

Trybu odwoławczego nie należy używać do kierowania pod adresem Uczelni podań i próśb o przyjęcie na studia. Przyjęcie na studia w Uniwersytecie Jagiellońskim przebiega według jasno określonych zasad, wyczerpująco opisanych na naszych stronach internetowych – wyłącznie w oparciu o procedurę rekrutacyjną (m.in. założenie konta w systemie IRK, dokonanie i opłacenie zgłoszenia, a po zakwalifikowaniu do przyjęcia – dokonanie wpisu na studia w wyznaczonym terminie). Bez względu na okoliczności nie jest możliwe przyjęcie na studia z pominięciem powszechnie obowiązujących zasad rekrutacji.

Wniosek o anulowanie wpisu na listę studentów (przed 1 października)

kto: Osoby, które dokonały wpisu, ale jednak nie chcą podjąć danych studiów.

termin: Do 30 września 2024 roku.

wzór: wniosek o anulowanie wpisu na studia

sposób złożenia: Wniosek o anulowanie wpisu na listę studentów możesz złożyć osobiście lub przesłać go pocztą. Należy zrobić to przed rozpoczęciem roku akademickiego w jednostce prowadzącej Twoje studia – czyli w miejscu dokonania wpisu.

ważne: W przypadku chęci rezygnacji ze studiów po 1 października należy wykorzystać wzór wniosku o skreślenie z listy studentów UJ z powodu złożenia rezygnacji ze studiów.