Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Studia I stopnia
oraz jednolite magisterskie

Web Content Display Web Content Display

Wpis na studia

Wpis na studia to formalne okre艣lenie procesu z艂o偶enia dokument贸w na Uczelni. Stanowi potwierdzenie woli podj臋cia studi贸w. W momencie zako艅czenia wpisu na studia kandydat staje si臋 osob膮 wpisan膮 na list臋 student贸w.

Przede wszystkim pami臋taj, 偶e:

  • wpisu co do zasady dokonuje si臋 osobi艣cie (nie ma mo偶liwo艣ci przes艂ania dokument贸w poczt膮 ani kurierem);
  • je偶eli z jakiego艣 powodu nie mo偶esz dokona膰 wpisu osobi艣cie, zapoznaj si臋 z informacjami dotycz膮cymi wyznaczania pe艂nomocnika
  • wpisu trzeba dokona膰 w dniach wskazanych w harmonogramie rekrutacji.  

Wpis krok po kroku

Oto kroki, jakie trzeba wykona膰, 偶eby dokona膰 wpisu na studia:

  1. Upewnij si臋, 偶e wszystkie dane w zak艂adce 鈥濬ormularze osobowe鈥 w Twoim koncie IRK s膮 uzupe艂nione. Zwr贸膰 uwag臋 na to, czy w zak艂adce 鈥濿ykszta艂cenie鈥 s膮 uzupe艂nione szczeg贸艂owe dane dotycz膮ce dokument贸w, np. data wydania czy numer dokumentu.
  2. Sprawd藕, czy Twoje zdj臋cie zosta艂o zatwierdzone przez administratora. Bez wgranego i zaakceptowanego zdj臋cia nie wygenerujesz ankiety osobowej, kt贸ra jest jednym z obowi膮zkowych do z艂o偶enia podczas wpisu na studia dokument贸w i zgodnie z przepisami musi zawiera膰 zdj臋cie. Uwaga! Zdj臋cia s膮 zatwierdzane przez pracownik贸w Uczelni, dlatego je艣li wczytujesz zdj臋cie w weekend przed terminem wpisu, spodziewaj si臋, 偶e zostanie zatwierdzone dopiero w poniedzia艂ek rano. Dlatego lepiej wczyta膰 zdj臋cie jeszcze przed wynikami rekrutacji, a nie dopiero po ich og艂oszeniu. Mniej stresu dla Ciebie!
  3. W zak艂adce 鈥瀂g艂oszenia rekrutacyjne鈥 wybierz odno艣nik 鈥濪okumenty i dalsze kroki鈥. Zapoznaj si臋 z zamieszczon膮 tam instrukcj膮 wpisu na studia.
  4. W zak艂adce 鈥瀂g艂oszenia rekrutacyjne鈥 wybierz odno艣nik 鈥濪okumenty i dalsze kroki鈥. Z tabeli pod instrukcj膮 wpisu pobierz ankiet臋 osobow膮, sprawd藕 poprawno艣膰 wszystkich danych, wydrukuj j膮 i podpisz na wszystkich stronach. Sprawd藕, czy nie s膮 wymagane za艂膮czniki do ankiety (przyk艂adowo, dla studi贸w, gdzie przy sk艂adaniu zg艂oszenia uzupe艂niany by艂 dodatkowy formularz 鈥濸odstawa ubiegania si臋 o przyj臋cie鈥, trzeba pobra膰, wydrukowa膰 i podpisa膰 jego podsumowanie o tej samej nazwie). Pami臋taj, 偶e na ka偶dy kierunek, na kt贸ry chcesz si臋 wpisa膰, musisz wydrukowa膰 osobn膮 ankiet臋, w艂a艣ciw膮 dla danych studi贸w.
  5. Upewnij si臋, 偶e masz przygotowany komplet wymaganych dokument贸w. Przygotuj wcze艣niej ich kserokopie, ale te偶 miej przy sobie orygina艂y do wgl膮du. Kserokopie nie musz膮 by膰 po艣wiadczone przez notariusza.
  6. W zak艂adce 鈥瀂g艂oszenia rekrutacyjne鈥 w odno艣niku 鈥濪okumenty i dalsze kroki鈥 zarezerwuj indywidualny, konkretny termin spo艣r贸d dni przeznaczonych na wpis w harmonogramie rekrutacji oraz godzin臋 wpisu.
  7. W zarezerwowanym terminie udaj si臋 do odpowiedniego sekretariatu (adres r贸wnie偶 znajdziesz w zak艂adce 鈥濪okumenty i dalsze kroki鈥), gdzie z艂o偶ysz komplet wymaganych dokument贸w, a tak偶e podpiszesz o艣wiadczenie o zapoznaniu si臋 i akceptacji warunk贸w odp艂atno艣ci za studia na Uniwersytecie Jagiello艅skim. Je艣li nie mo偶esz dokona膰 wpisu osobi艣cie, zapoznaj si臋 z informacjami dotycz膮cymi wyznaczania pe艂nomocnika
  8. Podczas wpisu otrzymasz:
    • dane do logowania do USOSweb– systemu obs艂uguj膮cego wszystkich student贸w, kt贸ry s艂u偶y do rejestracji na zaj臋cia, sk艂adania wniosk贸w o przyznanie miejsca w akademiku, rejestracji wniosk贸w o stypendia oraz pozosta艂ych spraw studenckich, jak np. wgl膮d do ocen czy termin贸w egzamin贸w;
    • numer konta bankowego do wp艂aty za legitymacj臋 lub czesnego za studia;
    • o艣wiadczenie o zapoznaniu si臋 i akceptacji warunk贸w odp艂atno艣ci za studia na Uniwersytecie Jagiello艅skim;
    • skierowanie na badania lekarskie przeprowadzane przez lekarza medycyny pracy – wy艂膮cznie na tych kierunkach, gdzie podczas studi贸w studenci mog膮 by膰 nara偶eni na dzia艂anie czynnik贸w szkodliwych, uci膮偶liwych lub niebezpiecznych dla zdrowia. Badania trzeba wykona膰 w terminie okre艣lonym w harmonogramie rekrutacji! Bez przedstawienia za艣wiadczenia podj臋cie studi贸w jest niemo偶liwe. Informacj臋 o tym, czy dla danych studi贸w za艣wiadczenie jest wymagane znale藕膰 mo偶na w karcie studi贸w.

Je艣li dokonasz wpisu na studia, ale z jakiego艣 powodu podejmiesz jednak decyzj臋 o ich niepodejmowaniu, pobierz wniosek o anulowanie wpisu na list臋 student贸w, wype艂nij go i z艂贸偶 (osobi艣cie lub przesy艂aj膮c poczt膮) przed rozpocz臋ciem roku akademickiego w jednostce prowadz膮cej Twoje studia.

Pytania i odpowiedzi

Nie mog臋 dokona膰 wpisu w zarezerwowanym przeze mnie terminie

Skontaktuj si臋 z sekretariatem i poinformuj o przyczynie. Popro艣 o zgod臋 na przyj艣cie o innej godzinie lub innego dnia (ale w ramach termin贸w wpis贸w okre艣lonych w harmonogramie).

Nie mog臋 pojawi膰 si臋 osobi艣cie

Wyznacz pe艂nomocnika, kt贸ry dokona wpisu w Twoim imieniu. To mo偶e by膰 dowolna pe艂noletnia osoba. Wz贸r pe艂nomocnictwa znajdziesz w swoim koncie IRK. Wi臋cej informacji: pe艂nomocnictwo.

Nie mog臋 wydrukowa膰 ankiety z systemu IRK

Przeczytaj czerwony komunikat o b艂臋dzie – tam jest wskazane, czego brakuje w Twoim zg艂oszeniu. Najcz臋艣ciej zdj臋cie nie jest zatwierdzone (je艣li ma status 鈥濷czekuj膮ce鈥, to musisz poczeka膰 na jego zatwierdzenie przez administratora – uwaga! wczytanie go ponownie nie przyspieszy sprawy, wr臋cz przeciwnie, trafisz zn贸w na koniec kolejki) lub nie s膮 uzupe艂nione wszystkie informacje o dokumencie.

Podczas wpisu okaza艂o si臋, 偶e dane si臋 nie zgadzaj膮

Je艣li b艂膮d polega np. na liter贸wce w nazwisku albo na potrzebie aktualizacji adresu – mo偶e to skorygowa膰 osoba dokonuj膮ca wpisu na studia bezpo艣rednio w systemie USOS.

Ale je艣li b艂膮d polega na tym, 偶e zosta艂y wskazane b艂臋dne wyniki egzamin贸w czy ocen, b艂臋dna skala, b艂臋dna informacja o osi膮gni臋ciu w olimpiadzie czy b艂臋dne obywatelstwo – b艂膮d wp艂ywa na Tw贸j wynik kwalifikacji i wymaga weryfikacji. Osoba pracuj膮ca w sekretariacie skontaktuje si臋 z odpowiednimi osobami i poprosi o weryfikacj臋. W takim przypadku, je艣li b艂膮d jest powa偶ny, mo偶e si臋 okaza膰, 偶e wpis na studia nie b臋dzie mo偶liwy.

Nie uda艂o mi si臋 dokona膰 wpisu w terminie

Je艣li nie uda艂o Ci si臋 dokona膰 wpisu w terminie nie z Twojej winy, masz siedem dni od momentu ustania przyczyny na z艂o偶enie pro艣by o przywr贸cenie terminu wpisu. Niezw艂ocznie skontaktuj si臋 z Dzia艂em Rekrutacji na Studia – Welcome Centre pod adresem rekrutacja@uj.edu.pl. Wi臋cej informacji na temat z艂o偶enia wniosku znajduje si臋 na stronie 鈥濿nioski i pro艣by鈥.