Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Rekrutacja na studia

w Uniwersytecie Jagiellońskim

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pełnomocnictwo

Nie możesz się wpisać osobiście? Wyznacz pełnomocnika!

Rekrutujesz się na studia: zakładasz konto w systemie ERK, wybierasz studia z katalogu i rejestrujesz się, dokonujesz opłaty i czekasz na ogłoszenie wyników. Wydawać by się mogło, że informacja o przyjęciu na studia kończy Twoją przygodę z rekrutacją na studia. Zostaje jednak jeszcze jedna formalność, bez dokonania której nie zostaniesz studentem UJ. Jest to wpis na studia, którego trzeba dokonać osobiście.

Jeżeli w terminie wyznaczonym na wpis możesz przyjść do jednostki i dostarczyć dokumenty, to wszystko powinno przebiec bezproblemowo. Co jednak w przypadku, gdy z powodu wyjazdu, pracy czy choroby nie będziesz mógł dokonać wpisu osobiście?

Możesz wyznaczyć pełnomocnika, który w Twoim imieniu dokona wszelkich formalności związanych z wpisem na studia.

Ważne! Jeśli w chwili wpisu jesteś niepełnoletni, informacje na temat wpisu i pełnomocnictwa dla niepełnoletnich kandydatów znajdziesz tutaj.

Wzór pełnomocnictwa, wersja w języku polskim

Wzór pełnomocnictwa, wersja w języku polskim i angielskim

Wzór pełnomocnictwa, wersja w języku polskim i rosyjskim

WAŻNE: powyższego pełnomocnictwa nie uwierzytelniasz u notariusza.

Aby było to możliwe, taki pełnomocnik musi mieć ze sobą zestaw dokumentów, na które składają się:

  • komplet dokumentów wymaganych przy wpisie na studia, których lista znajduje się w zakładce „wymagane dokumenty" w karcie studiów w katalogu na stronie www.erk.uj.edu.pl oraz na podaniu ERK. Na podstawie pełnomocnictwa podanie ERK może być podpisane przez pełnomocnika;
  • podpisane przez kandydata pełnomocnictwo, którego wzór znajduje się powyżej;
  • poza własnym dowodem tożsamości – kopię dowodu tożsamości kandydata (nie musi być potwierdzona przez notariusza), w imieniu którego działa;

PAMIĘTAJ: bez kompletu dokumentów wpis na studia nie będzie możliwy. Jeżeli już teraz wiesz, że nie będziesz mógł osobiście wpisać się na studia, przygotuj wcześniej dokumenty dla pełnomocnika.

Pytania i odpowiedzi

  • Co jeśli wybrałem elektroniczny sposób doręczania pism na platformie ePUAP? Czy to znaczy, że będę mógł dostarczyć dokumenty przez internet?

    Niestety nie. Wybór elektronicznego sposobu doręczania pism przez platformę ePUAP umożliwia elektroniczne odebranie pism wysłanych przez Uniwersytet Jagielloński do Ciebie po zakończeniu postępowania tj. decyzji w sprawie przyjęcia.

  • Wyjeżdzam przed opublikowaniem list rankingowych, w jaki sposób w takim razie podpiszę podanie ERK, które pojawi się na moim koncie dopiero po przyjęciu mnie na studia?

    We wzorze pełnomocnictwa, który znajdziesz powyżej, możesz upoważnić pełnomocnika do "złożenia podpisu na podaniu ERK". Wystarczy wtedy więc, że po ogłoszeniu list rankingowych, z dowolnego miejsca na świecie, pobierzesz i wyślesz swojemu pełnomocnikowi plik PDF z podaniem, a on wydrukuje i podpisze je za Ciebie.

  • Wyjeżdzam za granicę i zabieram ze sobą dowód osobisty. Nie mam paszportu. Jaki dokument tożsamości w takim przypadku muszę zostawić pełnomocnikowi? Czy może być to prawo jazdy?

    Możesz zostawić lub przesłać pełnomocnikowi kopię dowodu osobistego lub paszportu. Prawo jazdy nie jest dokumentem tożsamości.

  • Mój dowód osobisty stracił ważność, nie posiadam paszportu. Jakim dokumentem mogę się posługiwać przy wpisie na studia (lub zostawić pełnomocnikowi)?

    Do wpisu na studia należy posiadać ważny dokument tożsamości, dlatego należy odpowiednio wcześniej zadbać o jego aktualność. Bez ważnego dokumentu sekretariat ma prawo odmówić dokonania wpisu.